سرچ پیشرفته در گوگل اسکولار

Category: دسته‌بندی نشده Comments: No comments

سرچ پیشرفته در گوگل اسکولار من قبلاً کمی در مورد یافتن دسترسی آزاد ، محتوای علمی نوشتم ، که برای کل دانشمندان در کل فرایند تحقیق آنها مهم است. با این وجود ، هنگامی که محققان آماده انتشار کارهای خود هستند ، به این نکته توجه دارند که چه اقدامات باید انجام شود تا کارهایشان توسط دیگران کشف شود. استفاده از بهینه سازی موتور جستجوتکنیک ها اولین چیزی است که توصیه می شود ، اما مشکلات اساسی و اساسی بیشتر روند نمایه سازی توسط پایگاه داده های محبوب و موتورهای جستجو را احاطه می کنند. راه حل آشکار نیست زیرا تعداد قابل توجهی از خدمات جستجو وجود دارد که در بین محققان محبوب است. ابزارهایی که برای یافتن اطلاعات آسان در مورد مطالب علمی طراحی شده اند ، معمولاً خدمات انتزاعی و فهرست بندی یا فقط A&I نامیده می شوند. هدف محققان ، که می خواهند استناد و دید قابل قبولی کسب کنند ، این است که کار خود را در حد امکان خدمات A&I فهرست بندی کنند. البته برخی از آنها کم و بیش مهم هستند و این تفاوت در بین رشته ها است.

من در ورودی های قبلی به بعضی از خدمات A&I ، مانند جستجوی ابرداده CorssRef و فهرست راهنمای مجلات دسترسی آزاد اشاره کردم . این دو متعلق به اقلیت خدماتی هستند که برای کاربران نهایی رایگان است. بیشتر سرویسهای شناخته شده A&I مانند EBSCO و ProQuest فقط توسط مشترکین آن قابل جستجو هستند و بنابراین به اکثر دانشگاهیان خدمت نمی کنند. استثناء مهم Google Scholar است(GS) ، که احتمالاً محبوب ترین موتور جستجوی دانشگاهی در سراسر جهان است و برای همه طرفین رایگان است. همچنین باید به خاطر داشته باشیم که همه از Google به عنوان موتور جستجوی کلی استفاده می کنند. Google Scholar گسترده تر از DOAJ ، Crossref یا هر پایگاه داده پرداخت شده است ، که می تواند به عنوان یک مزیت و یک ضرر محسوب شود. صرفنظر از آن ، ایندکس شدن توسط GS باید حتی الامکان در اولویت باشد ، حتی برای کسانی که ترجیح می دهند از پایگاه داده های انتخابی و پولی بیشتر برای جستجو استفاده کنند.

همانطور که Beel ، Gipp و Wilde (به دنبال Bert van Heerde) در مقاله خود در مورد SEO علمی ، ادعا کردند ، Google Scholar یک موتور جستجوی مبتنی بر دعوت است ، به این معنی که “فقط مقالاتی از منابع معتبر و مقالاتی که” دعوت شده “هستند (ذکر شده) توسط مقالاتی که قبلاً فهرست بندی شده اند در بانک اطلاعاتی گنجانده شده اند. “منابع قابل اعتماد” در این مورد ناشران هستند که مستقیماً با Google Scholar همکاری می کنند ، همچنین ناشران و وب مسترهایی که درخواست کرده اند Google Scholar بتواند پایگاه داده ها و وب سایت های خود را ویرایش کند. “متأسفانه ، Google Scholar لیستی از” مورد اعتماد را منتشر نمی کند. منابع “. می توانید با استفاده از این فرم درخواستی را ارسال کنید تا از Google بخواهید وب سایت شخصی شما را به عنوان “مورد اعتماد” فهرست بندی کند (ما درمورد معیارهای انتخاب چیزی نمی دانیم اما اگر Google تصمیم بگیرد که شما یک “دانشمند” هستید ، وب سایت شخصی شما شلوغ خواهد شد).

هنگامی که GS وب سایت را به عنوان “علمی” می شناسد ، آن را در جستجوی اسنادی از جمله بخش هایی از منابع یا کتابخانه ها ، جستجو می کند و با همه آنها به عنوان “محتوای علمی” رفتار می کند. این ممکن است گاهی به نتایج مسخره منجر شود. به عنوان مثال ، برای وب سایت های دانشگاه ، شلوغ به عنوان “قابل اعتماد” ، GS توضیحات دوره و سایر مطالب را برای دانشجویان ، و همچنین مطالب وبلاگ در صورت ارسال در دامنه دانشگاه ، فهرست بندی می کند. از طرف دیگر ، به نظر می رسد که GS نمایه ای از Academia.edu را ندارد. اما ، محتوای غیر علمی که در آثار دانشگاهی ذکر شده است توسط GS فهرست بندی می شود (مورخین ، انسان شناسان فرهنگی ، جامعه شناسان و سایر محققان حوزه علوم انسانی غالباً با نوشتارهای رایج به عنوان مواد تحقیقاتی رفتار می کنند و در کار خود به آنها استناد می کنند ، سپس Google Scholar ممکن است با مطالب خود رفتار کند). به عنوان علمی)

برای نتیجه گیری ، برای ایندکس کردن کار خود از Google Scholar چه باید کرد؟ اگر نویسنده کتاب هستید ، روش خوب ارسال کتاب به Google Books است. GS با Google Books به عنوان “منبع قابل اعتماد” رفتار می کند ، بنابراین اگر کتاب شما حاوی منابع یا بخش کتابشناسی است ، Google باید آن را “علمی” تلقی کند و آن را در نتایج جستجوی محقق نشان دهد. فراموش نکنید که در توضیحات کتاب خود پیوندی به متن کامل pdf را وارد کنید.

اگر می خواهید مقاله ای را منتشر کنید ، باید آن را به مخزنی ارسال کنید که توسط GS ایندکس شود (احتمالاً ارائه شده توسط موسسه شما به اندازه کافی خوب است ، و همچنین محبوب ترین مخزن موجود در زمینه شماست ، اما با جستجو در آن را بررسی کنید) محتوا در Google Scholar). در هر صورت ساده ترین راه برای شما این است که کار خود را با ناشر منتشر کنید که مستقیماً با Google Scholar همکاری می کند. اطلاعات در مورد این و سایر خدمات چکیده و فهرست بندی ارائه شده توسط ناشر باید در وب سایت شرکت ارسال شود.

ایندکس شدن فقط شروع ماجراجویی شما با موتورهای جستجو است و بسیار آسانتر از بهبود موقعیت شما در صفحات نتیجه است. به یاد داشته باشید دستورالعمل های SEO ، اما به یاد داشته باشید که برای رسیدن به این هدف دوم (در مورد Google Scholar و به طور کلی) نکته مهم استنادها است. به همین دلیل است که باید به Open Access بروید و مدتی را برای انتخاب مکانهای شناخته شده برای انتشار و همچنین ترویج تحقیقات خود در بین همکاران بگذرانید. اگرچه ، کیفیت کار شما باید دغدغه اصلی شما باشد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>