اگر متوجه هر یک از علائمی شدید که نشان می دهد که واشر سرسیلندر وسیله شما خراب شده است ، بی درنگ با یک متخصص تماس بگیرید . در اطراف لوله ها، پره های خنک کننده با تعداد زیادی قرار می گیرند که وظیفه آنها افزایش سطح تماس با هوا و تبادل بیشتر حرارت است که با عبور هوا از بین این پره ها حرارت رادیاتور گرفته می شود . 3) لوله ها و شیلنگ های انتقال آب: لوله ها وظیفه انتقال و برگشت مایع خنک کاری را به داخل واتر پمپ ، رادیاتور و کولر روغن دستگاه دیزل ژنراتور دارند که جنس آنها از لاستیک منعطف و مقاوم در برابر حرارت و خوردگی می باشد . در بالای مخزن دربی برای آب ریزی و بازدید آب رادیاتور وجود دارد .در پایین رادیاتور مخزن دیگری وجود دارد که ضمن نگهداری آب از طریق لوله به مجرای کشش اب و پمپ آب سرسیلندر ریو قیمت متصل می باشد.

صدای سرسیلندر پژو 405
9) ترموستات: ترموستات یک شیر یک طرفه و کنترل کننده جریان و دمای اب خروجی از موتور دستگاه دیزل ژنراتور است .ترموستات در محل آب خروجی از موتور ( سر سیلندر ) نصب می شود.در ابتدای استارت و شروع به کار دستگاه دیزل ژنراتور که دیزل و دمای آب اطراف سیلندر سرد می باشد، سوپاپ ترموستات بسته شده و اجازه خروج آب از موتور و ورود آن به رادیاتور را نمی دهد و آب از طریق کانال های بای پس اطراف سیلندر باقی می ماند و با بالا رفتن دمای آب تاحدود 80 تا 90 درجه سانتی گراد ترموستات باز گردیده و اجازه خروج آب از موتور و ورود آن به رادیاتور برای خنک کاری داده می شود. اگر آب رادیاتور موتور ژنراتور کم باشد یا در مجرای انتقال آب گرفتگی بوجود آید و یا اگر ترموستات موتور دچار نقص فنی شده و مانعی بر سر عبور آب گردد، احتمال سوختن واشر سر سیلندر بسیار بالا خواهد رفت. ۵. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

هنگامی که مایع خنک کننده وارد محفظه احتراق می شود ، روغن موتور را مخلوط کرده و رقیق می کند و در عین حال قابلیت خنک کنندگی سیستم خنک کننده را کاهش می دهد ، که ممکن است باعث گرمای بیش از حد موتور شود. 12) کولر روغن : قطعه مشترک بین سیستم روغنکاری و سیستم خنک کاری کولر روغن می باشد که وظیفه آن جذب حرارت روغن موتور توسط مایع خنک کاری سرسیلندر ورنا سرسیلندر ماشین است. می دانید کاربرد اصلی آن چیست؟ واشر سرسیلندر در موتور ژنراتور کاترپیلار چیست؟ 10) حسگر دمای موتور (سنسور آب): این حسگر بروی قسمتی از مسیر آب در خروجی سرسیلندر نصب می شود و به طریقه الکتریکی یا انبساطی، دمای آب دستگاه دیزل ژنراتور را نمایش داده و یا فرمان خاموش کردن دستگاه دیزل ژنراتور را در زمانیکه دمای آب از حد مجاز بالاتر باشد،صادر می کند. که پیستون در قسمتی از مسیر خود جلوی آنها را میبندد، اصول کار این موتورها در دوزمان است، که در واقع در هر دور چرخش میللنگ اتفاق میافتد. این موتورها از بازار بین المللی خوبی برخوردار هستند و با افزایش تولید و صادرات، امکان ارزآوری بیش از یک میلیون و 500 هزار دلار را به همراه خواهد داشت.

چه به دلیل مهندسی ضعیف، مواد اولیه بی کیفیت، تکنیکهای نامناسب مونتاژ، یا هر چیز دیگری باشد، این نوع موتورها خیلی سریع لذت داشتن یک خودرو را برای شما از بین خواهند برد و دردسرهای خودروساز را هم بسیار بیشتر خواهند کرد. در بحث سیستم انتقال قدرت، شاهین و آریا اتوماتیک به جعبه دنده CVT نسل سوم مجهز بوده که مهندسی و تولید آن توسط کمپانی پانچ انجام شده است. گفتنی است قدرت موتور 457 حداکثر 400 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 2000 نیوتن متر است این در حالی است که این موتور با تعداد 6 سیلندر، حجم موتور 12 لیتر و توان موتور حداکثر 306 کیلو وات دارد. همان طور که گفتیم وقتی مخلوط هوا و سوخت وارد سیلندر میشوند، در مرحله تراکم با بالا آمدن پیستون، این مخلوط فشرده میشود و آماده جرقهزنی شمع و سرسیلندر دوو سیلو انفجار خواهد شد. حالا شاید این سوال پیش بیاد که چرا خب همه ی انجینارو با تراکم بالا تولید نمیکنن تا با همون مقدار سوخت سرسیلندر فرانتک قدرت بیشتری بده؟ جنس میل لنگ باید به نحوی باشد که به سرعت در برابر هوا خنک شده و تعداد لنگ ها نیز ارتباط مستقیمی با تعداد سیلندرهای خودرو دارد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سرسیلندر ضایعاتی لطفا از صفحه ما بخواهید.