پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

در همین تراز سطح ها و زوایای متفاوت پیستون از گزاره بدنه، پیشانی، سوراخ و شیار خار گژن پین، رخنه های روغن، شیار حلقه ها، محیط احتراق، اوالیته و جای سوپاپ خشن تراشی و پرداخت می گردد. پمپ پیستونی هیدرولیک اساسی جا به جایی متغیر اساسی مکانیزم تغییر‌و تحول زاویه میباشند اما گونه جا به جایی ثابت آن‌ها در زوایای 23 رتبه یا این که 30 مرتبه عمل می کنند. در ذیل طریق ی حرکت پمپ پیستونی هیدرولیک محوری با جا به جایی متغیر مجهز به سیستم جبران کننده فشار را مشاهده می کنیم. در پمپ های پیستونی محوری اصلی کاغذ زاویه گیر، مجرای ورود و خروج روغن از شیوه کاغذ ی جداکننده اهمیت بلوک سیلندر در ارتباط هستند. همینطور حیاتی تماس کاملی که مهم دیواره سیلندر برقرار میکنند زمان تحت آمدن پیستون، این دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به گوشه و کنار احتراق میشوند. این مدل پمپ ها طوری طراحی شده اند که پیستون ها به زمان عبور از دهانه ورودی بر می گردند به عبارتی حرکت به عقب پیستون در باطن سیلندر، موجب تولید فضای اکثر و در سرانجام موجب فشار کاهش از فشار اتمسفر و ساخت خلاء می نمایند و در غایت قابلیت و امکان ورود روغن به محفظه های پمپ را آماده می نمایند. می قدرت پمپ پیستونی هیدرولیک محوری را با خاصیت جا به جایی متغیر طراحی کرد که در این وضعیت شرایط صفحه ی زاویه گیر به یاری مکانیزم های دستی، سرو کنترل یا سیستم های جبران کننده تهیه و تنظیم می شود. در جور جابجایی متغیر شرایط کاغذ زاویه گیر به وسیله مکانیزم های دستی، در اختیار گرفتن اتوماتیک و یا این که از طرز سیستم جبران کننده تنظیم می گردد. زمانی که صفحه زاویه گیر در وضعیت عمودی قرار داشته باشد، هیچگونه جابجایی و حرکت رفت و برگشتی وجود نخواهد داشت. پمپ های پیستونی محوری را می توان مهم خاصیت جابجایی متغیر نیز طراحی نمود. همین پیستون ها که به استدلال جور طراحی موتورهای دو زمانه تحت فشار مکانیکی و حرارت بالا قرار دارا هستند کاهش در خودروها کاربرد دارا‌هستند و عمده در موتورسیکلتها به کار میروند. در این گونه پمپ ها تلرانس فی مابین پیستون ها و سیلندر بسیار اندک است و وجود همین تلرانس کم در میان پیستون و سیلندر، منجر تحمل کاهش این نوع پمپ نسبت به سایر پمپ های هیدرولیک شده هست و جهت ارتقا ارتفاع عمر پمپ دو فاکتور تمیزی روغن پمپ و عدم آلودگی گوشه و کنار فعالیت پمپ زیاد حائز مهم می باشد. در اینجا به جهت شعور خوب تر ادامه مطالب بایستی نکته ای را درباره سوپاپ ماشین شرح دهیم ، در سیلندرهای یک خودرو ممکن می باشد از یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی به کار گیری کنند که به آن سیلندر دو سوپاپه می گویند. آن‌گاه در دهانه ی خروجی کار “رفت” را انجام داده و روغن را حیاتی فشار به طرف سیستم سوق دهی می نماید. در ارتفاع 180 درجه دوم از چرخش محور پمپ یعنی به محض اینکه پیستون ها وضعیت “رفت” را آغاز می نمایند، نصیب گشوده انتهای سیلندر به طرف شیار (به فرم نیم دایره) دهانه خروجی هدایت شده و روغن را اصلی فشار از دهانه خروجی می راند. هنگامی که پیستون به طور تمام رجوع نمود، نصیب گشوده انتهای سیلندر در علیه قسمت بسته و سوای شیار ورقه سوپاپ قرار می گیرد. در اولی 180 جايگاه چرخش محور پمپ، در نقطه ای که پیستون ها شروع به رجوع و برگشت (عقب کشیده شدن) می کند، به این معنی که نصیب گشوده انتهای سیلندر، در برابر شیار ورودی که بر روی کاغذ ی سوپاپ (valve plate) قرار دارد، می لغزد. یک کوپلینگ یونیورسال بلوک سیلندر را به محور وصل می کند، به نحوی که آنها با یکدیگر می چرخند، اما نسبت به هم زاویه دارند. اضطراری به تاکید است که حداکثر زاویه مربوط اهمیت برگه ی زاویه گیر 17.5 مرتبه است.به بیانی دیگر رفت و بازگشت پیستون ها به وسیله برگه زاویه دار انجام می شود و به طور همزمان که بلوک استوانه ای می چرخد، پیستون ها که کلیدی صفحه شیبدار (سواش پلیت) در تماس هستند، این فرمان موجب می شود که هر گاه محور پمپ بازه زمانی کند، پیستون ها نیز در داخل بلوکه سیلندر عمل رفت و رجوع و برگشت را انجام دهند. در رخ های پایین یک پمپ پیستونی هیدرولیک محوری اهمیت محور خمیده یا این که به عبارتی پمپ هیدرولیک سر کج را مشاهده می کنیم. در تصاویر زیر اجزای پمپ پیستونی محوری سواش پلیتی نشان داده شده است. در شکل ذیل تصویر شماتیک پمپ پیستونی هیدرولیک محوری کلیدی کاغذ ی زاویه گیر را مشاهده می کنیم. مانند صورت پایین همین مکانیزم در واقع کورس حرکت پیستون را تغییر می دهد. در انواع جا به جایی متغیر در اثر تغییر و تحول کورس پیستون ها، جا به جایی تراکم پمپ تغییر می کند. در پمپ پیستونی هیدرولیک تنظیم جا به جایی حجمی پمپ به وسیله ی تغییر تحول زاویه قابلیت و امکان پذیر است. البته برای کوتاه نمودن طول موتور حیاتی این طراحی، شاتون کوتاهتر شده و پیستون به میل لنگ نزدیکتر لرزش پیستون از چیست میشود. در همین گونه از پمپ های پیستونی، شاتون های پیستون به ساچمه های کروی که در نصیب اتصالات محور محرک قرار دارند، متصل می باشند. خط مرکزی بلوک سیلندر نسبت به خط مرکزی محور محرک در موقعیت زاویه ای مشخص قرار می گیرد.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort android rat istanbul duşakabin fud crypter hack forum Mobil Ödeme Bozdurmamobil ödeme bozdurmaMobil Ödeme Nakite ÇevirmeMobil Ödeme Bozdurma